BMW C Evolution
Ηλεκτρικό scooter για πράσινες μετακινήσεις
- -
- -
Το μέλλον της αυτοκίνησης περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και φυσικά δεν αφορά αποκλειστικά την μετακίνηση πάνω σε τέσσερις τροχούς. Έτσι οι δύο τροχοί πρέπει κι αυτοί να σηκώσουν το οικολογικό φορτίο που τους αναλογεί. Η BMW με κάθε ευκαιρία μας θυμίζει ότι είναι παρούσα και μάλιστα έχει προτάσεις που βλέπουν στο σύνολο τις κυκλοφοριακές μας ανάγκες κι αφορούν άμεσα τον τελικό χρήστη.
Ο κλάδος μοτοσικλετών του ομίλου BMW Motorrad επέλεξε την ημέρα
της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου για
να παρουσιάσει τα δύο scooter C 600 Sport και C 650 GT. Και τα δύο
ακολουθούν την στρατηγική της Γερμανικής εταιρείας για πράσινες
μετακινήσεις που παράλληλα με το φιλοσοφία «i» μεταλαμπαδεύουν τις
αρετές της ηλεκτροκίνησης και στους δύο τροχούς. Η BMW βρίσκεται
κοντά στους Ολυμπιακούς Αγώνες και ήδη στο Λονδίνο έχει στήσει το
BMW i Store όπου φιλοξενούνται το νέο
BMW i3 Concept μαζί με το
BMW i8.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ηλεκτροκίνητο maxi scooter έχει
επιδόσεις και συμπεριφορά που αγγίζει την αντίστοιχη συμβατική
βενζινοκίνητη εκδοχή. Με 11kW ελάχιστη απόδοση και 35kW στις
περιπτώσεις επιτάχυνσης ή φορτίου το C Evolution φιλοδοξεί να κάνει
την αναβάτη να ξεχάσει ότι η ενέργεια είναι συσσωρευμένη σε
μπαταρίες. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 120km/h όμως το
0-100km/h θα θυμίσει σε πολλούς επίδοση maxi scooter με μοτέρ 600
κ.εκ. Βέβαια το φόρτε του scooter είναι οι ελιγμοί με χαμηλές
ταχύτητες κίνησης όπου η αμεσότητα της προσφερόμενης ροπής κάνει
BMW C να εκτοξεύεται.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν χωρητικότητα 8kWh που αρκούν για αυτονομία 100 χιλιομέτρων, ενώ παράλληλα είναι συμβατές με το σύστημα φόρτισης που διαθέτουν οι υπόλοιπες «i» προτάσεις της μάρκας. Πρόκληση για τους τεχνικούς ήταν η διασφάλιση της ψύξης των μπαταριών και η διατήρησή τους στην προβλεπόμενη θερμοκρασία ώστε να διασφαλίζεται η απόδοση και η διάρκεια ζωής τους. Στην περίπτωση του C Evolution υπάρχει σύστημα ψύξης με αέρα κι όχι κάποιο ψυγείο νερού.
Για την εξοικονόμηση της ενέργειας υπάρχει εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας τόσο κατά το ελεύθερο ρολάρισμα, όσο και κατά την πέδηση. Η διαδικασία φόρτισης μπορεί να γίνει είτε σε οικιακή πρίζα, είτε σε σταθμό φόρτισης με ισχυρότερο ρεύμα που συντομεύει το χρόνο. Πάντως η φόρτιση από εντελώς άδειες μπαταρίες διαρκεί μόλις τρείς ώρες.
Κατά τα άλλα το C Evolution δεν διαφέρει στην οδική του συμπεριφορά από ένα Maxi scooter, και υπάρχουν πολλές βελτιώσει ώστε να διατηρηθεί το βάρος όσο το δυνατόν πιο μικρό προς όφελος της οικονομίας. Μάλιστα χρησιμοποιούνται ελαστικά χαμηλής τριβής κύλισης, ειδικά σχεδιασμένα από την Metzeler και έχουν 25% χαμηλότερη αντίσταση. Το αν θα εισαχθεί στην Ελλάδα ακόμη είναι άγνωστο και φυσικά η τιμή διάθεσης θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο αν θα το δούμε να κινείται αθόρυβα στους πολύβουους δρόμους των μεγάλων πόλεων που είναι το φυσικό τους περιβάλλον κίνησης.